Isabella Andreini / G. B. Andreini / Geisslers 
Festival Andreini
Divadlo na vlně vášně!
Slyšeli jste někdy jméno Andreini? Že ne? 
Mysleli jsme si to...

Rod Andreini patřil mezi hvězdy barokního divadla. Přijďte se o nich dozvědět více na Festival Andreini do VILY Štvanice! 

Geisslers zahrají jejich Opus Andreini - divadelní trilogii, která vychází z děl Isabelly Andreini a Giovan Battisty Andreini: Dvě komedie v komedii (Nevážné divadlo na divadle o závažných věcech), Magdaléna lascivní a kajícná (Chlípně-zbožné oratorium na vodní ploše) a V borůvčí (Lesní erotická němohra)

V rámci festivalu se také koná sympozium "Současné barokní divadlo", které ve dvou blocích představí barokní divadlo v mnoha jeho podobách: Rod Andreini, jeho význam a vliv v kontextu evropského barokního divadla | Moderní interpretace baroka. Cílem sympozia i festivalu je probudit zájem o velevýznamný rod Andreini jak mezi akademiky, tak mezi praktiky a diváky a samozřejmě dokázat, že barokní umění není mrtvé, ale živé a podnětné prostředí pro moderní divadelní (i jinou) tvorbu!

V rámci festivalu vystoupí také zahraniční hosté - Bärbel Kandziora (NĚM), Fabio Ambrosini (IT) - s inscenací hry G. B. Andreiniho La Centaura za doprovodu loutnisty Miloslava Študenta.

Kromě toho také povedou v sobotu 10. 2. od 17:00 do 20:00 WORKSHOP commedie dell'arte! Více o workshopu se dozvíte ZDE.  

Tak se přijďte inspirovat! 

Za finanční a propagační podporu děkujeme Italskému kulturnímu institutu!   
NEJBLIŽŠÍ PŘEDSTAVENÍ
​10. - 11. 2. 2018
chci lístky

Opus Andreini – trilogie o zapomenutých slavných​​

Opus Andreini je třídílný cyklus, kterým GH přibližují českému publiku tvorbu zapomenutého, a přesto pro vývoj evropského divadla zcela zásadního divadelního rodu Andreini. Dvě generace tohoto rodu působily ve dvou nejslavnějších profesionálních společnostech, které v 16. a 17. století šířily po Evropě komedii dell´arte: Comici Gelosi a Comici Fedeli.

První dva díly trilogie vycházejí z díla Giovan Battisty Andreiniho (1576-1654), herce, principála, dramatika a experimentátora s divadelními formami. Dvě komedie v komedii podle stejnojmenné hry z roku 1623 (2014) přinášejí vhled do divadla na divadle a paralelně existujících divadelních principů komedie dell´arte a učené komedie. Magdaléna lascivní a kajícná (2015) odkazuje k vrcholnému dílu tohoto autora – scénickému oratoriu z roku 1652 a jeho předchozím dramatickým dílům, která G. B. Andreini věnoval tématu Marie Magdalény. Inscenace V borůvčí připomíná tvorbu Giovan Battistovy matky, přeslavné herečky a dramatičky Isabelly Andreini.

PROGRAM FESTIVALU

                                                                
SOBOTA 10. 2.
  
10:00    Geisslers Hofcomoedianten – G. B. Andreini: Dvě komedie v komedii  
              Nevážné divadlo na divadle o závažných věcech
              Opus Andreini I.

13:00–15:00 Sympozium „Současné barokní divadlo“  
                        1. blok: Rod Andreini, jeho význam a vliv v kontextu barokního
                        divadla
| VSTUP ZDARMA
  
16:00    koncert barokní a neobarokní hudby (Tomáš Hanzlík) | VSTUP ZDARMA
   
17:00–20:00 Harlekýn na jevišti | Workshop commedie dell'arte s lektory 
                        Bärbel Kandziora (NĚM) a Fabio Ambrosini (IT)   
      
21:00    Geisslers Hofcomoedianten – Isabella Andreini: V borůvčí
              Lesní erotická němohra
              Opus Andreini III.

NEDĚLE 11. 2. ​​

11:00     Geisslers Hofcomoedianten: Magdaléna lascivní a kajícná
              Chlípně-zbožné oratorium na vodní ploše
              Opus Andreini II.

13:30 – 15:30 Sympozium „Současné barokní divadlo“
                        2. blok: Současná interpretace barokního umění, 1. část
                         VSTUP ZDARMA 

 16:30 – 18:00 Sympozium „Současné barokní divadlo“
                        2. blok: Současná interpretace barokního umění, 2. část 
                          VSTUP ZDARMA

19:00   Barbel Kandziora (NĚM), Fabio Ambrosini (IT): G. B. Andreini:
             La Centaura
             
Napůl žena, napůl klisna. Hra z roku 1622 napsaná jako sled
             komedie, pastorály a tragédie.
​             Na loutnu hraje Miloslav Študent. 
  

PROGRAM SYMPOZIA

                                                                
SOBOTA 10. 2.
  
13:00 – 15:00 Sympozium „Současné barokní divadlo“  
                        1. blok: Rod Andreini, jeho význam a vliv v kontextu barokního
                        divadla | chairman prof. PhDr. Jiří Pelán, PhD.
                         
Příspěvky:
      - Mgr. Kateřina Bohadlová, PhD. – Giovan Battista Andreini – progresívní
         inovátor evropského divadla

      - prof. PhDr. Stanislav Bohadlo, CSc. Oscilace Gio. Batt. Andreiniho mezi
​          commedií dell´arte a operou

      - Mgr. Miroslav Lukáš, Ph.D. – Divadelní život v Mikulově za éry
         kardinála Františka Dietrichsteina
      - prof. Helena Kazárová, PhD. – Repertoár schwarzenberského divadla v
         Českém Krumlově  
  
              


NEDĚLE 11. 2. ​​

13:30 – 15:30 Sympozium „Současné barokní divadlo“
                        2. blok: Současná interpretace barokního umění, 1. část
                        chairman prof. PhDr. Vladimír Just, CSc.
Příspěvky:
      -
MgA. Petr Hašek – Opus Andreini, trilogie o zapomenutých
         slavných

      -
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. - Svědectví o koncepčních
         východiscích inscenace Komedie o umučení a slavném vzkříšení
         Pána a Spasitele našeho Ježíše Krista 
       -
Mgr. Magdalena Šmídová Turchichová – Hudebně-dramatické
          inscenace souboru Musica cum gaudio
  
16:30 – 18:00 Sympozium „Současné barokní divadlo“
                        2. blok: Současná interpretace barokního umění, 2. část 
                        chairman prof. PhDr. Stanislav Bohadlo, CSc.
Příspěvky:
      - Fabio Ambrosini (IT), Bärbel Kandziora (NĚM) –
         Dramaturgicko-režijní koncepce inscenace La Centaura (příspěvek v AJ)
      - PhDr. Andrea Steckerová, PhD. – Dějiny umění v pohybu – výklad
         barokního malířství
      - prof. Helena Kazárová, Ph.D. – Cesta za žánrem
        „ballet-pantomime“
      - PhDr. Helena Havlíková – Současná interpretační praxe barokních
         oper a dalších hudebně-dramatických žánrů
 
  


  
  1. *****
    Povznasejici, osvezujici, vtipne, zkratka skvele:)

    - Veronika Lambarts
  2. *****
    Úžasné ! úplně něco nového, originálního a skvěle zahraného :-)

    - Simona Savićová
  3. *****
    Ten případ, kdy nechodíte na kusy ani na autory, ale na ansámbl. Ať hrají cokoli a kdekoli. Těším se na další setkání.

    - Markéta Stuchlíková
  4. *****
    Naprosto originální přístup k divadelním kouskům. Díky vám jsem objevila novou rovinu divadla. Díky a tesim se zase někdy nashledanou.
    - Lucie Dostálová
  5. *****
    když na divadlo, tak na Geisslers !!

    - Jakub Alfred
  1. Managing Director
  2. Managing Director
  3. Managing Director
  4. Managing Director
  5. Managing Director
  6. Managing Director
  7. Managing Director
  8. Managing Director
  9. Managing Director
  10. Managing Director
  11. Managing Director
  12. Managing Director
  13. Managing Director
  14. Managing Director
  15. Managing Director
  16. Managing Director
  17. Managing Director
  18. Managing Director
  19. Managing Director
  20. Managing Director
  21. Managing Director
  22. Managing Director
  23. Managing Director
  24. Managing Director
  25. Managing Director
  26. Managing Director
  27. Managing Director
  28. Managing Director
  29. Managing Director
  30. Managing Director
  31. Managing Director
  32. Managing Director
  33. Managing Director
  34. Managing Director
  35. Managing Director
  36. Managing Director
  37. Managing Director
  38. Managing Director
  39. Managing Director